Wednesday, September 5, 2012

TUGASAN DI NEGERI BAWAH BAYU

Tanggal 26 Ogos hingga 30 Ogos 2012..saya dan rakan sejawat, cikgu Wan Sukeri Wan Ibrahim menerima jemputan rakan-rakan guru m/p Kesusasteraan Melayu negeri Sabah untuk sama-sama berkongsi pengalaman berkaitan teknik menjawab KM.

Perjalanan pergi mengambil masa hampir 10 jam..saya gunakan sepenuhnya masa yang ada untuk memperbaiki bahan taklimat...tak kira di mana..di airport..dalam penerbangan...peduli apa orang lain...saya dengan netbook yang banyak jasa...rasa apa yang saya sediakan selama ini..macam tak siap je...Ya Allah! Berkatilah perjalananku... permudahkanlah tugasan ini... 



Alhamdulillah...segalanya berjalan lancar. Sepanjang mengendalikan kursus bersama cikgu Wan...rakan-rakan guru sastera tingkatan 6 serta para pelajar...setia, gigih & tekun mendengar..bercerita...berbincang dan berkongsi pengalaman.



Pengalaman bermalam di Kundasang...membuatkan saya termenung memikirkan betapa indahnya ciptaan Ilahi..mengajak saya menginsafi betapa nekadnya insan bernama manusia meneruskan kehidupan...
Dalam diam..tersedar..kunjungan ke Sabah kali ini...memberi seribu erti..


Kesempatan ini..saya ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada JPN Sabah, khususnya Cik Suhani Daud dari Sektor Pengurusan Akademik yang banyak membantu..Puan Rokiah dan Puan Faridah rakan JU KMK dari Sabah..Encik Hanafi,Tok Penghulu kursus dari Tuaran..rakan-rakan guru KM yang mana ramainya selama ini saya kenali cuma di alam siber..dapat jua bersua muka..berkenal-kenalan. Kepada anak-anak pelajar KM, teruskan usaha gigih anda, saya percaya anda semua akan peroleh kejayaan yang cemerlang. Semoga perkenalan singkat antara kita semua..akan diberkati Allah. Terima kasih semua...

No comments:

Post a Comment